for the price of a cup of tea

igår tog jag hand om halva byns jackor. det var en massa folk på dans. det var allt ifrån de där supersnygga som gick i nian när man gick i sexan och ville gå i nian och vara snygg, till det där folket som man aldrig trodde skulle kunna bli något, men som nu hade de finaste jackorna och de finaste skorna och som log sådär snällt. det fanns också folk som haft det alldeles för kul före, och det fanns dom som hade behövt ett antal vinflaskor extra.
det blev inte så många slagsmål. ordningsvakterna berättade för mig att det var för att det var en sån mysig stämning i vår lilla by, att ingen ville slåss eller bråka eller ens gräla.
jag tjänade trehundratjugofem och femtio och jag skrattade ibland så jag grät. det är bara i min lilla mysiga by folk går på dans i skoterjackor och skoterbyxor och skoterkängor.
i ett hörn stod en pajk med träningsoverall och en norrlands. en full och lycklig och rultig och glad kvinna i sina bästa år gick fram och frågade om pajken med träningsoverallen hade en tändare. ' ja ä int en smoker' svarade han.

ibland tycker jag om norrland. ibland tycker jag om den lilla mysiga byn.
men det är som sagt bara ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0