sluta mesa och börja resa

jag tyckte egentligen inte så mycket när jag vaknade imorse av att mamma berättade att mormor& morfar inte kommer för dom har magsjuka. jag kände egentligen inte någon vidare julstämning igår heller, även fast jag kollade sönder sunes jul och sjöng lite pelle svanslös och klädde granen. jag kände inte ens som att det var jul när tomten med en räv runt halsen kom och skrämda barn gömde sig bakom soffan.

jag kände inte ens att det var jul när vi åt middag. vi åt kalkon och revbenspjäll och cheesecake, bara för att det är så hemskt mycket godare än någon burk sill som var kvar sen i påskas och äckliga laxar.
det har hur som helst, vare sig det varit en julig eller ojulig dag, varit mysigt gånger tusen och jag är lite rikare och lite fattigare, men vad gör det egentligen? och fått ett par nya stickade fina,mjuka,sköna, ostickiga sockar av farmor.
pappa tyckte också, som rubriken avslöjar, att jag skulle sluta mesa och börja resa. lite gulligt tycker jag. han var stolt över att han rimmat det alldeles själv. jag var inte ens förvånad över att det var han som rimmat. men lite halvfinurligt var det allt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0