un jour comme un autre

jag har hittat en person som jag vill bli som. en sån där person som lyckats med alla saker som jag vill lyckas med. hon är en sådan där person som jag inte alls trodde att hon var, och jag blir lika fascinerad varje gång jag inser att helt normala människor kan göra sitt liv så bra, om man bara vill och orkar och vågar.

hon har fina klänningar på vardagar, den finaste pojken på jorden vid sin sida, snörningsskor och levande blommor i fönstret. dessutom läser hon böcker av ryska författare som är flera hundra år, och hon gillar tavlor som ingen annan förstår.

hon är inte superhjälte i någon flashig serie på tv, hon är på riktigt. jag vet att hon finns på riktigt. jag har av någon tråkig anledning bara missat henne. jag vet inte hur jag kunnat göra det. och nu är jag nästan förälskad. inte förälskad som i kär, bara förälskad som i att jag förstår vad andra personer ser i henne.


Kommentarer
Postat av: frida

Vemvemvem fanny?

2009-12-25 @ 12:51:18
URL: http://fridano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0