i am nobody's little weasle

min kväll har varit underbar. vill ni veta varför? ja, det vill ni.
jag har suttit klistrad framför film hela kvällen. först the reader. och sen amelie från montmarte. båda borde kunna platsa på listan över världens bästa och finaste filmer. amelie är så gullig att jag får en sådan konstig lust att skriva brev till okänt folk och samla på bilder från fotoautomater.
och kate winslet är bara så oerhört vacker, men oh så läskig i the reader och michael är så fin som tar med henne på cykelsemester och lyssnar på barnkörer i kyrkan, och som läser odyssén i badkaret.

nu ska jag leta efter brevvänner som vill skriva riktiga brev med frimärken och poststämplar, och skriva om enkla saker som egentligen är hur fint som helst. typ hur gott blött gräs luktar och sättet man äter upp ärtskidorna som farmot odlat i stugan.



' it doesn't matter what I feel. it doesn't matter what i think. the dead are still dead '

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0