kaninen var död

min vän martha skrev för ett tag sedan att hon ville ut och åka pulka, att få uppleva lite gamla minnen.
jag sa att klockan är ju mitt i natten. men nu tänker jag på en massa minnen, utan att ha åkt pulka. jag vet inte varför, min hjärna bara gör så ibland.
jag kom att tänka på när jag camade med herr landström första gången och vi lekte hiphopare och han hade en new era-keps och massa halsband och jag var jätte blond och hade långt fint hår och han skrev: oh, vilken puma.
jag kom att tänka på när jag och johanna skulle lära anton och erik hur man chattade. vi låste in oss i vår lilla skrubb där vi hade datorn och låste dörren inifrån med en skruvmejsel vi tagit av johannas pappa. erik och anton döpte sig till snuserik.
jag kom att tänka på när jag, linda och rebecka kom på att vi skulle bli gladiatorer. vi spenderade därför en hel dag av vårt sommarlov inne i rebeckas garage, där vi använde hennes pappas hantlar och en maskin som tränade ens armar. vi blev inga gladiatorer. hennes pappa kom hem.
jag kom att tänka på när jag och systra mi for till stockholm och träffade filip och fredrik och filip sa hej när vi stod på trappen in till inspelningen, och han hade en grå kofta och fredrik sprattlade så där som han gör.
jag kom att tänka på första dagen i skolan efter vår 17 dagar långa thailandsresa och jag hade en vit t-shirt för att alla skulle tycka att jag var brun, och alla tyckte jag var brun och var jätte avundsjuka.

det var väl det som kom upp i min lilla konstiga hjärna ikväll.


jag minns också att den där svarta tröjan var en misfits-tisha som jag köpt i stockholm.
och så här blond (och osminkad) var jag. men vad gör det? ja bju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0